متن دلخواه شما
خواص گلاب مضرات طبع طریقه مصرف عرق روغن بخور بارداری دمنوش چای خواص گلاب
جمعه 12 آذر 1395 ساعت 10:50 | بازدید : 220 | نوشته ‌شده به دست asresalamati | ( نظرات )



گلاب,خواص گلاب,طبع گلاب,طریقه مصرف گلاب,گلاب برای جوش صورت,اثرات مفید گلاب بر پوست بدن,افزایش فشار خون با گلاب,گلاب برای کودکان,مضرات گلاب

گلاب برای جوش صورت

در منابع مختلفی به کاربردهای گلاب و خواص درمانی آن به صورت موضعی و خوراکی اشاره شده است. برخی از این نسخه ها را با هم مرور می کنیم:
همچنین بخوانید :
خواص گلاب برای چشم

• یکی از نسخه های طبیعی برای از بین بردن جوش ها استفاده از ترکیب گلاب با جوش شیرین است. درمانگران به مراجعان خود توصیه می کردند این مرهم را شب روی جوش ها بگذارند و صبح آن را بشویند.

• در برخی از منابع طب سنتی برای رفع خستگی و درد چشم، این ناحیه را با گلاب مرغوب و خالص شست وشو می دادند.

• برخی از درمانگران شیوه های طبیعی درمان مصرف گلاب داغ را برای درمان و رفع درد معده، درد شکم و نفخ بسیار مفید می دانند. به گفته اینن درمانگران نوشیدن گلاب داغ بعد از جراحی های دستگاه گوارش که موجب کم کاری و فلج روده ها و نفخ آنها می شود، بسیار کارساز است.

• افرادی که دچار التهاب و تورم حنجره هستند با قرقره گردن گلاب می توانند این التهاب ها را تا حد زیادی کاهش دهند.

• افرادی که به روماتیسم مبتلا هستند می توانند با ماساژ ترکیبی از روغن زیتون و گلاب بر مفاصل و استخوان ها به کاهش درد و افزایش میزانن جریان خون کمک کنند.
همچنین بخوانید :
خواص و فواید جادویی انبه برای پوست و مو، دیابت، لاغری و فشار خون
خواص گلاب برای پوست

یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد. البته استفاده ی مداوم از این روش می تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند.

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است.

گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز موثر است. برای این کار مقداری عرق گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش های خود قرار دهید .

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.
افزایش فشار خون با گلاب

گلاب باعث افزایش فشار خون میشود


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جمعه 12 آذر 1395 ساعت 10:49 | بازدید : 327 | نوشته ‌شده به دست asresalamati | ( نظرات )

لاب از تقطیر گل محمدی به دست می آید و از نظر عطر در میان گل ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد ؛ در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شود که خون را قلیایی می کند.

در گذشته گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است ، بعنوان مثال درد دندان را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان تسکین می بخشیدند.

گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است ، یکی از موارد استفاده گلاب جهت پاک کردن پوست میباشد و میتوان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده از آن استفاده کرد.

استفاده دیگر گلاب جهت طراوت و تازگی پوست میباشد ، پس از هر بار استحمام که منافذ پوست باز هستند گلاب را به پوست صورت بمالید چون گلاب به سرعت جذب پوست میشود و بدلیل افزایش جریان خون باعث شادابی ان میگردد.
همچنین بخوانید :
طرز تهیه گلاب و تخم شربتی

گلاب دارای خاصیت ضد عفونی کننده است و برای طراوت و شادابی پوست سر و موها مفید میباشد ، همچنین سر درد را میتوان با ریختن چند قطره گلاب در کف سر و ماساژ ان برطرف کرد.

گلاب برای رفع جوش های بدن بسیار موثر است ، مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید سپس این خمیر را 1 ساعت یا تمام طول شب روی جوش های خود قرار دهید.

مصرف گلاب برای زنانی که دچار کاهش میل جنسی هستند مناسب است.

گلاب بدلیل خاصیت ضد عفونی کننده و ضد میکروبی اش برای شست وشوی چشم ها مناسب است ؛ برای رفع خستگی و درد چشم میتوانید مقداری گلاب به پشت پلک ها بمالید.

گلاب برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ ، دل پیچه ، تهوع و اسهال مفید میباشد و بهمین دلیل اغلب برای رفع این مشکلات نبات و گلاب حل شده در آب داغ را پیشنهاد میدهند.

گلاب در رفع دردهای روماتیسمی موثر است.
همچنین بخوانید :
طرز تهیه دمنوش گلاب و دارچین

از بخور گلاب میتوان برای درمان گلو درد و بیماری های تنفسی استفاده نمود.

گلاب موجب تقویت و شادابی قلب و معده میشود و اضطراب و نگرانی را از دل رفع میکند.

براى معالجه گرمازدگی بهترین راه خوردن گلاب همراه با مقداری یخ است ، در گرمازدگی شدید این روش تولید تهوع نموده و صفرا را خارج میکند و شخص بهبود میابد.

گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی و مشکلات سینه و گلو هستند ؛ گلاب ناراحتی سینه را از بین میبرد و از بیهوشی جلوگیری میکند.

نوشیدن گلاب سرد ، گرمی درون را از بین مى برد و بدن را تقویت میکند.

بوییدن گلاب براى تقویت قلب و جلوگیری از بیهوشى و تقویت حواس مفید است.

نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را برطرف میکند ، بخصوص سردردى که در اثر هواى آلوده یا آلودگی صوتی باشد.

 

فضیلت گلاب و گل سرخ از نظر پیامبر و امامان معصوم :

از حضرت رسول (ص) نقل شده : " ریختن گلاب بر صورت، آب صورت را زیاد می کند و پریشانى را برطرف مى سازد."

در حدیث دیگر فرموده که : " هر که گلاب بر صورت بمالد، در آن روز بدحالى و پریشانى به او نرسد، و چون گلاب را بر صورت و دست ها بمالد، حمد خدا بکند، و صلوات بر محمّد و آل محمّد بفرستد."

از حضرت صادق (ع) نقل شده : " هر که در روز اول ماه مبارک رمضان یک کف گلاب بر رو بریزد، در آن روز از خوارى و پریشانى ایمن گردد و هر که در آن روز بر سرش یک کف گلاب بریزد، در آن سال از مرض سرسام و ذات الجنب ایمن گردد. "

به سند معتبر از حضرت امیر المؤمنین (ع) منقول است که : " حضرت رسول (ص) هر دو کف را از گل سرخ پر کرده و به من عطا فرمودند، چون نزدیک به مشام خود بردند، فرمودند که این بهترین گل هاى بهشت است، بعد از گل مورد. "


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد